هنرمندان با پول چه کسی به برزیل رفتند؟/ باارزش‎ترین جواهرات ایران کجا نگهداری می‌شوند؟

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

باارزش‎ترین جواهرات ایران کجا هستند؟، معلم مشایی در نهاد ریاست جمهوری شاغل است، ریشه‌های فکری هاشمی و روحانی را نمی‌توان از یکدیگر جدا کرد و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبری 16 تیر است.

 

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی صاعقه  به نقل از  باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.


هنرمندان با پول چه کسی به برزیل رفتند؟

خبرآنلاین نوشت: یکی از خبرسازترین اتفاقات جام جهانی برزیل، سفر گروه هنرمندان برای تهیه مستندی از حاشیه‌های این مسافرت بود و با گذشت بیش از یک هفته از بازگشت کاروان اعزامی تیم ملی و همراهان به جام جهانی، همچنان تب حاشیه‌های سفر هنرمندان به برزیل داغ است. اینکه این گروه نزدیک به 20 نفره چه دستاوردی برای سفر به برزیل داشته‌اند، اینکه چگونه رفته‌اند و چقدر هزینه کردند.

 

این گروه که قرار بود با اسپانسری "هومن طالبی" به این سفر اعزام شوند با حذف طالبی و کنار کشیدن او از اسپانسرینگ با مدیریت "جواد هاشمی" عازم این سفر شدند و اسپانسرینگ‌شان را هم "پرویز بک‌زاده"، مسئول تور تعطیلات رویایی بر عهده گرفت. توری که نماینده انحصاری فدراسیون برای اعزام هواداران به این رقابت‌ها بود. هنرمندان از این اردوی 15  روزه خود، بیش از 100 ساعت فیلم گرفته‌اند تا تبدیل به سی دی‌هایی برای توزیع در شبکه نمایش خانگی شود. سریالی که ساختش بر عهده سید جواد هاشمی است.

 

این جواد هاشمی بود که برای بردن این دوستانش به برزیل با آژانس مسافرتی به توافق رسید و این آژانس را اسپانسر گروه کرد. او البته به ازای این اسپانسرینگ، چک ضمانتی 800 میلیون تومانی به بک‌زاده، مدیر آژانس داده و قرار این دو به این صورت است که اگر سی دی‌های این مستند به هر دلیلی در شبکه نمایش خانگی توزیع نشود، او این هزینه سفر همراهانش را می‌پردازد. این یعنی تور تعطیلات رویایی برای سفر وی آی پی در هتل‌های 5 ستاره از هنرپیشه‌ها نفری 40 میلیون تومان گرفته است. چکی که اگر به هر دلیلی پاس نشود این هنرپیشه سینما باید دفتر کارش در خیابان ولیعصر را به عنوان غرامت به جایش بپردازد.


جزییات حضور محققان ایرانی در پایگاه تحقیقاتی روسیه

"وحید چگینی" رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، در گفتگو با ایرنا، اظهار داشت: موضوع حضور محققان ایرانی در پایگاه تحقیقاتی کشور روسیه در حاشیه چهل و هفتمین نشست شورای اجرایی کمیسیون بین دولت‌های اقیانوس شناسی در پاریس با رییس هیات نمایندگی این کشور مطرح شد و بعد از انجام مذاکرات دوجانبه بین دو نماینده ایران و روسیه، نماینده کشور روسیه پذیرفت محققان ایرانی در پایگاه جنوبگان این کشور حضور یابند که اکنون جزییات این حضور و هزینه اجرای آن در دست بررسی است.

 

چگینی تاکید کرد: کشورهای عضو معاهده جنوبگان در تلاش هستند تا حضور دیگر کشورها را در قطب جنوب محدودتر کنند بنابراین باید هر چه زودتر وارد قطب جنوب شویم تا در آینده برای حضور ایران مشکلی پیش نیاید. اکنون 52 کشور عضو معاهده جنوبگان هستند که از این تعداد 30 کشور در قطب جنوب پایگاه تحقیقاتی دارند که برخی کشورها مانند روسیه، شیلی و آرژانتین پایگاه‌های زیادی دارند، به عنوان مثال کشور روسیه 10 پایگاه تحقیقاتی دارد.

 

رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی گفت: قطب جنوب دارای منابع غنی معدنی بسیاری است بنابراین کشورها در تلاشند تا در جنوبگان پایگاه داشته باشند از این رو کشورهای عضو معاهده جنوبگان در تلاش برای محدود کردن حضور کشورها هستند بنابراین باید برنامه‌ریزی‌ها برای حضور ایران در قطب جنوب با سرعت بیشتری پیش رود که این مساله باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.


باارزش‎ترین جواهرات ایران کجا هستند؟

موزه‌ جواهرات ایران، خانه‎ باارزش‌ترین گنجینه‌ جواهرات ایران است که در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نگهداری می‎شود. گنجینه‎ای که هیچ تخمینی از ارزش جواهرات آن نمی‏‌توان داشت و شامل زیباترین و قدیمی‎ترین تاج‎ها و تخت‌های پادشاهی ایران و همچنین سنگ‎های قیمتی کم‎یاب و نایابی مانند الماس "دریای نور" است.

 

تخت طاووس یا تخت خورشید

 

به گزارش ایسنا، این موزه یکی از هیجان‌انگیزترین موزه‌های کشور است که بسیار مورد توجه گردشگران خارجی هم هست و هربار که به دیدن این موزه بروید، حتما چند گردشگر خارجی در حال دیدن زیباترین و نفیس‎ترین جواهرات ایران هستند.  این موزه زیر نظر بانک مرکزی است و برای بازدید از آن می‏‌توان ساعت 14 شنبه تا سه‎شنبه به خزانه بانک مرکزی در خیابان فردوسی روبه‎روی سفارت آلمان رفت، چون فقط در این روزها، خزانه روی علاقه‎مندان باز است.

 

 الماس دریای نور

این موزه، سیستم حفاظتی خاصی هم دارد، برای رفتن به موزه باید ابتدا وسایل خود را از زیر دستگاه رد کنید، سپس از سه دروازه‌ امنیتی عبور کنید. البته هیچ وسیله‎ای هم نمی‌‏توانید همراه داشته باشید و باید همه‌ وسایل خود، حتی کیف دستی را به صندوق امانات موزه بسپارید. برای دیدن این موزه، گاه باید در صف طولانی بایستید، چون علاقه‎مندان بسیاری خواهان دیدن جواهرات خزانه ملی هستند. البته اگر مجبور به انتظار کشیدن برای دیدن موزه شوید، باز هم دیدن جواهرات زیبا و پر زرق و برق این موزه به این انتظار می‌ارزد.

 

 

 سنجاق جواهرات


وزیری که ماهیانه ۲۴۰۰ تومان برایش می‌ماند

تابناک به نقل از khamenei.ir  نوشت:‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب طی بیاناتی در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت در تاریخ ۱۳۷۰.۶.۳ فرمودند: شاید مردم ما هم هنوز به بطن کارهای برادران مسؤول در دولت، درست واقف نیستند. البته یک چیزی شنیده‌اند و یک چیزی می‌دانند، ولی خصوصیاتی را که افراد آشنای با اعضای دولت می‌توانند بدانند و بفهمند، یقیناً مردم بعضی از آنها را نمی‌دانند، بعضی را هم باور نمی‌کنند.

 

مثلاً اگر به مردم گفته شود که در بین وزرای جناب آقای هاشمی - بنابر آنچه که مسموع بنده است - وزیری هست که اگر از حقوق ماهیانه‌اش، اقساطی را که باید بدهد، کم کنند، برایش ۲۴۰۰ تومان می‌ماند، آیا واقعاً این را تصور می‌کنند که در کارگزاران یک دولت - کسانی که بیت‌المال و امکانات در اختیار اینهاست - کسانی پیدا می‌شوند که این‌طور زندگی و این‌گونه صرف و خرج می‌کنند؟ اینها چیزهای باارزشی است، و ما خدا را بر داشتن شماها شکر می‌گزاریم و از خدا می‌خواهیم که شما را در راه خیر و صلاح و سداد، همواره موفق بدارد.


معلم مشایی در نهاد ریاست جمهوری شاغل است

آرمان در خبری از ادامه فعالیت "آزاده اردکانی" از چهره‌های نزدیک به "اسفندیار رحیم مشایی" و دولت احمدی‌نژاد در نهاد ریاست جمهوری خبر داده است. خانم اردکانی هم‌اکنون در بخش آموزش نهاد ریاست‌جمهوری مشغول به کار است. همچنین، حضور چهره‌هایی همچون آزاده اردکانی در دولت را به مثابه "زنگ خطر یا هشدار جدی" دانسته است.

 

 

آزاده اردکانی که معلم خصوصی اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی بوده، چند ماه پس از پیروزی مجدد محمود احمدی‌نژاد در انتخابات سال 88، به سمت ریاست موزه ملی ایران منصوب می‌شود. وی این حکم انتصاب را از حمید بقایی رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی و حدود یک ماه پس از اینکه معاون رئیس موزه ملی شده بود، دریافت کرد. بقایی خودش هم حدود 15 ماه بعد به سمت معاونت اجرایی رئیس‌جمهور منصوب شد.

 

آزاده اردکانی دانش آموخته رشته میکروب‌شناسی از دانشگاه آزاد بوده و گفته شده که در سوابق خود، سردبیری سایت اطلاع‌رسانی اجتماعی و فرهنگی میراث آریا و سایت خبرگزاری مناطق آزاد و همچنین سردبیری نشریه پارسه را دارد. اگرچه هنوز دومین سال ریاست اردکانی در موزه ملی پایان نیافته بود اما با انتصاب داریوش اکبرزاده به ریاست موزه ملی ایران، وی رسما در 21 تیر ماه سال 90، از این سمت برکنار شد. یک سال بعد هم سایت خبری مشرق (دهم آبان ماه سال 91) از محکومیت آزاده اردکانی به 6 ماه حبس و پرداخت 50 میلیون تومان جریمه نقدی خبر داد. او در 14 تیر ماه سال 90 نیز بازداشت شده بود. اتهام اردکانی در این پرونده که در شعبه 15 دادگاه انقلاب رسیدگی شده بود، تحصیل مال نامشروع عنوان شده بود.


تجربه اقتصاد مقاومتی در برزیل

 به گزارش مشرق، در برنامه پایش به بررسی اقتصاد برزیل، در دو اسلاید نشان داد طی 40 سال گذشته تجارت خارجی و نیز کالاها در برزیل، متنوع‌تر شده است به نحوی که حدود 40 سال پیش، تجارت خارجی برزیل به آمریکای شمالی وابسته بود اما امروزه با متنوع‌سازی تجارت خارجی برزیل، وابستگی اقتصاد این کشور به آمریکا و کانادا بسیار کم شده است.

 

 

همچنین در 40 سال پیش اقتصاد برزیل به صادرات قند و شکر وابسته بود اما امروزه صادرات برزیل شامل طیف وسیعی از کالاهای صنعتی و کشاورزی و نفتی شده است.

 


داعش کلید قفل‌های استکبار جهانی


ریشه‌های فکری هاشمی و روحانی را
نمی‌توان از یکدیگر جدا کرد/ انسجام مهمترین و اصلی‌ترین نیاز جامعه امروز ایران است

"سیدرضا صالحی امیری" رئیس کتابخانه ملی در گفتگو با فارس، با اشاره به اینکه من معتقد نیستم آقای هاشمی از عدالت فاصله گرفته است، اظهار داشت: اما فرایند توسعه با بحران‌هایی همراه است که یکی از آنها شکاف طبقاتی است، لذا معتقدم هر کسی دیگری هم به جای آقای هاشمی در آن مقطع قدرت را به دست می‌گرفت باید سازندگی را انتخاب می‌کرد.

 

عضو سابق مرکز تحقیقات استراتژیک درباره رویکرد حضرت امام(ره) در سیاست خارجی و اینکه برخی اعتدال را به مثابه سازشکاری در عرصه بین‌الملل می‌دانند، بیان داشت: حضرت امام(ره) در عرصه سیاست خارجی دو سطح آرمانی و عملیاتی را هم‌زمان دنبال می‌کردند. نگرش آرمانی مبتنی بر مفاهیم بلند انقلاب اسلامی بود که در تصویر امت واحده جهان اسلام، ام‌القری و موارد مشابه شکل می‌گیرد و در عین حال یک تصمیم کاملاً پروتیک از امام در عرصه مختلف مشاهده می‌کنیم. در عرصه پدیده حج پس از کشتار حجاج، موضع ما مبتنی بر این اصل است که که اگر ما از صدام و آمریکا بگذریم از آل‌سعود نخواهیم گذشت.

 

 

وی با اشاره به دوره‌های سوم و چهارم انقلاب اسلامی که با گفتمان اصلاحات و عدالت همراه بود، ادامه داد: هیچ کدام از این گفتمان‌ها از قبل تئوریزه شده نبود که به قدرت برسد بلکه در فرایند قدرت خودش را تئوریزه کرد و همه گفتمان‌های بعد از انقلاب اینگونه بوده‌اند. دلیلش هم این است که نظام ما ساختار حزبی ندارد. در گفتمان‌سازی، اصلاحات که ابتدا به عنوان جامعه مدنی ذکر می‌شد عمدتا ناظر به نوعی همگرایی میان قدرت و مردم است. مشارکت عمومی، توسعه سیاسی و جامعه مدنی از دل این گفتمان بیرون می‌آید. در عین حال گفتمان چهارم، گفتمان عدالت مربوط به آقای احمدی‌نژاد است که البته معتقدم عدالت، گفتمان دولت قبلی نبود چرا که این بحث مربوط به مقام معظم رهبری است.

 

عضو سابق مرکز تحقیقات استراتژیک در ادامه با بیان اینکه ریشه‌های فکری آقای هاشمی و روحانی را نمی‌توان از یکدیگر جدا کرد، گفت: من نمی‌خواهم بگویم انطباق مطلق دارند، اما ما از تبار فکری آنها به عنوان یک جریان خارج از جریانات موجود در ساختار سیاسی که چپ و راست بودند، تعریف می‌کنیم؛ یعنی هر دو جریان سیاسی و بسیاری از مناقشات معمولاً برای حل و فصل منازعات به این جریان مراجعه و رجوع داشته‌اند.

 

صالحی امیری تصریح کرد: شما در انتخابات 92 دیدید که گفتمان اصلاحات با گفتمان سازندگی و گفتمان اعتدال و اصول‌گرایی معتدل ائتلاف کردند. وقتی از اصلاحات بحث می‌کنم آن را به دو نحله فکری درون نظام که نمادش آقای خاتمی است و وفادار به نظام هستند مانند مجمع روحانیون و جمعی بزرگ از روشنفکران و مدیران باتجربه 3 دهه گذشته و طیفی که ساختارشکن بوده و به دنبال عبور از نظام بوده‌اند تقسیم می‌کنم.

 

رئیس کتابخانه ملی انسجام را مهمترین و اصلی‌ترین نیاز جامعه امروز ایران دانست و خاطرنشان کرد: انسجام به معنای حرکت هارمونیک همه نحله‌های فکری سیاسی، اجتماعی، اقتصادی در جهت اهداف واحد نظام سیاسی است از این رو انسجام به معنای ادغام و یکی شدن نیست بلکه به معنای حرکت هماهنگ و موزون است.

 

وی درباره اینکه چرا در مرکز تحقیقات روی بحث اعتدال کار کردید و چرا به دنبال احیای این مکتب رفتید؟ گفت: این یک مشرب فکری است، آقای دکتر روحانی معتقد است راه نجات نظام سیاسی برای خروج از مناقشات بی‌حاصل گذشته ایجاد یک فضای اعتدالی در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است که بتواند وحدت ملی را در زیر این چتر مستقر کند و نماد این وحدت هم ولی فقیه رهبری است و دولت هم کارگزار تحقق این اعتدال است.

 

صالحی امیری در خصوص جزئیات همایش اعتدال که قرار است از سوی کتابخانه ملی برگزار شود، توضیح داد: گفته‌اند که من همایش اعتدال را با هزینه زیاد برگزار کرده‌ام؛ من به همراه برخی از آقایان از جمله آقای آشنا در مرکز تحقیقات استراتژیک، خانم مولاوردی امور زنان، سید ضیاء هاشمی از وزارت علوم و 20 انجمن علمی و مرکز پژوهشی تصمیم گرفتیم مبانی اعتدال را از لحاظ فلسفی، دینی، اقتصادی و اجتماعی در قالب 15 محور تبیین کنیم و جلسات را اینجا برگزار می‌کردیم. منابع بیرون و غیردولتی بودجه را تامین می‌کنند و در واقع  نهادهای غیردولتی و پژوهشی و خود انجمن‌ها آن را برگزار می‌کنند.


کاهش آب ذخیره سد کرج

مهر نوشت: گرمای بیش از حد هوا و کاهش بارندگی در فصل آبی گذشته باعث کاهش سطح آب ذخیره سد کرج به عنوان تامین‌کننده آب آشامیدنی تهران شده است.

 

 


جمع‌آوری بیت‌المال برای رأی‌آوری احمدی‌نژاد

"عوض حیدرپورشهرضایی" عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، در گفتگو با خانه ملت، گفت:‌ بانک مرکزی اخیرا در نامه‌ای اسامی بدهکاران بزرگ بانکی را به قوه قضائیه اعلام کرده که بر اساس شنیده‌ها بخش عمده‌ای از این افراد اطرافیان و منصوبان احمدی‌نژاد هستند، که قطعا این موضوع به عنوان یک مسئله بزرگ باید از سوی دستگاه قضا پیگیری شود.

 

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تحرکات اخیر اطرافیان دولت نهم و دهم برای آماده‌سازی جهت حضور دوباره احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم، ادامه داد: به نظر می‌رسد که این افراد با جمع‌آوری منابع اعتباری به‌ویژه وام‌های کلان به‌دنبال صرف این بودجه‌ها در زمان انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری برای رأی‌آوری احمدی‌نژاد هستند.

 

حیدرپورشهرضایی ادامه داد: از طرف دیگر این افراد منتسب به دولت گذشته، زمانی وام گرفتند که دلار حدود یک‌هزار تومان بود که این موضوع به این معنی است که دارایی این افراد از دریافت‌ها وام‌ها چند برابر شده است. دستگاه‌های امنیتی و قضایی باید به صورت جدی به اقدامات و اتهامات اقتصادی دولت نهم و دهم رسیدگی کرده و از هزینه‌کرد بیت‌المال در عرصه‌های انتخاباتی از سوی اطرافیان احمدی‌نژاد جلوگیری کنند.


شادمانی راهبه‌ها و کشیش‌های کلیسایی در برزیل از پیروزی تیم فوتبال برزیل بر کلمبیا در جام جهانیچ

 

عصر ایران منتشر کرد، تماشای لحظه باز کردن مخزن سد "شیائولانگدی" روی رودخانه زرد در استان هنان چین. این اتفاق سالانه بازدیدکنندگان زیادی دارد. این کار برای تمیز کردن گل و لای رسوب کرده در پشت سد و جلوگیری از سیلاب صورت می‌گیرد

 


تصاویری دیده نشده از سید حسن نصرالله

تصویری که پیش رو دارید، در اوایل دهه‌ی 1360 شمسی و احتمالا در "بعلبک" برداشته شده است. در هر دو عکس، رزمنده‌گان ایرانی دیده می‌شوند.






انتهای پیام/


این صفحه را به اشتراک بگذارید